Šta bi svaki biciklista trebao da zna da uradi na svom biciklu?

Šta bi svaki biciklista trebao da zna da uradi na svom biciklu?

Šta bi svaki biciklista trebao da zna da uradi na svom biciklu? 2560 1707 Cikloteka

Bez obzira na to da li bicikl vozite svaki dan, da li ste rekreativac ili ga samo povremeno koristite postoje osnovne stvari koje bi svaki biciklista trebao da zna da uradi na svom biciklu.

Prvo i osnovno je naravno duvanje guma. Iznenadili bi ste se kad bi znali koji procenat biciklista ne ume pravilno da naduva gume, ali to je bar lako naučiti. Postoje tri vrste ventila na unutrašnjim gumama i od njih zavisi kakva vam pumpa treba i da li je nephodan adapter ili ne.

Ventili s leva na desno: francuski/presta/FV; dunlop/DV; auto ventil/AV.

Na starijim biciklima je u većini slučajeva prisutan dunlop ventil (DV), i gume sa ovim ventilon ne možete naduvati na kompresoru, tj. pumpama koje su namenje za automobilske ventile, već sa biciklističkim pumpama. Osim ukoliko imate adapter ventila (desni adapter na slici ispod)  koji samo  navrnete na ventil i onda možete da koristite kompresor ili gore pomenute pumpe.

Levi adapter se koristi za gume sa auto ventilom, a desni za dunlop i presta ventile.

Na najvećem broju bicikala se nalazi auto ventil (AV) za koji vam nije neophodan nikakav adapter, osim ukoliko imate staru biciklističku pumpu za šta vam opet treba adapter (levi adapter na slici). A postoje i gume sa fancuskim tj. presta ventilom (FV) koje najduže zadržavaju vazduh zbog dodatnog osigurača na ventilu. Gume sa DV i FV ventilima duvate sa istom pumpom tj. uz pomoć istog adaptera.  

Na slici iznad možete videti duvanje guma sa DV ventilom uz pomoć adaptera.

Kad je reč o preporučenom pristisku, najbolje je da pročitate šta piše na samoj gumi i da se držite preporučenih vrednosti. O izboru odgovarajućih guma više možete pročitati ovde.

Podmazivanje lanca je takođe veoma važno i jednostavno. Da bi lanac funkcionisao kako treba ne sme da bude istegnut (istegnutost možete besplatno proveriti u našem servisu na Trgu Galerija broj 4) i mora biti podmazan. Prilikom vožnje lanac ne sme da „cvili“ i menjanje brzina mora teći lagano. Lanac se podmazuje po potrebi kad osetite da je na dodir ruke suv.

Jako je važno da podmažete samo lanac, a ne i kočione površine (felne) i pakne. Ako se slučajno desi da koja kap ulja padne na felne odmah obrišite alkoholom i ne koristite bicikl dok ne budete sigurni da ste sve očistili.


I za kraj svi znamo da je čistoća pola zdravlja. Čist bicikl ne samo da lepše izgleda već i bolje funkcioniše. Znamo da vam sad prvo na pamet pada auto perionica ali to je dobra opcija samo ako nakon takvog pranja bicikl vozite na veliki servis koji podrazumeva otvaranje svih ležajeva i njihovo servisiranje. U suprotnom vlažna krpa je najbolji prijatelj vašeg bicikla. Ako baš morate bicikl da perete pod većim pritiskom izbegavajte usmeravanje mlaza prema ležajevima bicikla (delovi unutar crvenih krugova na slici ispod) i ne zaboravite da podmažete lanac.

Ako ove tri stvari redovno obavljate, i na pravi način, produžićete životni vek vašeg bicikla. Za sve ostale zahvate smo mi tu. Slobodno nam pišite ako imate neka pitanja ili posetite naš servis na Trgu Galerija broj 4 u Novom Sadu.

Recite nam kakve su vaše navike kad je reč o duvanju guma, podmazivanju lanca i pranju bicikla?

Do sledećeg posta, vetar u leđa!



Internet pretraživači omogućavaju promene podešavanja kolačića. Podešavanja se najčešće nalaze u meniju Opcije. Dole navedeni linkovi mogu biti od pomoći ukoliko korisnik želi bolje da razume ova podešavanja:

Sajt koristi „kolačiće“ kako bi vam obezbedio što kvalitetnije korisničko iskustvo.